Where do I go from here?

bild från google
 
Jag har verkligen ingen aning om vad jag ska göra med mitt liv..livet som arbetslös är inte det roligaste. Ska jag satsa på något jag själv vill göra eller ska jag välja något bara för att ha ett jobb? Jag vill göra något kreativt för jag älskar att rita och skapa, jag har bl.a kollat på inredningsdesign och modedesign och har även haft tankar om att starta eget företag med trädgårdsdesign och beskärning.
 
Jag är sugen på att utbilda mig inom sömnad (jag har ju cosplay som hobby så det är ju något jag ändå håller på med), jag har hittat tre grundutbildningar i Stockholm, Värnamo och Malmö. Jag tycker att utbildningen i Stockholm låter jätte bra och rolig men den kostar också väldigt mycket pengar...110.000kr för 1 år och då ingår inte matrial som tyger och sytråd, men den touchar väldigt många delar som mönsterekonstruktion, design, modehistoria osv. och det verkar vara ganska många föreläsningar och studiebesök bl.a en utomlandsresa då man besöker modemuseum och skolor. Sista ansökningdagen är den 31 oktober.

Kommentera här: