Throwback Thursday

 
Några dagar innan skolavslutningen 2013 så bestämde jag mig för att testa på regnbågs hår! Först var vi tvungna att bleka mitt hår från rosa/orange (blekte inte riktigt allt för min hårbotten är lite känslig) så det blev en lite orange/gul aktig färg. Vi delade upp håret efter hur många färger jag skulle ha, jag använde mig av 6 färger (lila,blå,rosa,röd, gul och svart/grön), det var egentligen tänkt att den gröna på toppen skulle varit svart men färgen blev grön istället. Saknar det jätte mycket! Min kompis mamma frågade mig om jag skulle gå på pride eftersom jag hade regnbågshår haha!
 
Efter nästan hela sommaren hade gått så blev det ganska en ganska dassig och ful färg som du ser på bilden till höger, jag skulle egentligen färgat det en gång till för att jag skulle cosplaya rainbow dash på NCS 2013 men det blev inte så. Jag valde att blondera hela mitt hår för att få ur de sista färgerna som satt kvar (den gula satt jätte bra, den blå/lila satt också bra men den var mer lila/rosa mot slutet). Jag skulle vilja göra om det men då skulle jag nog göra den på att annat sätt och andra färger, det värsta är att jag måste bleka hela håret innan! Jag använde blekningen från Stargazer och hårfärgerna är från Manic Panic (de flesta om inte alla finns här) Det är bra att man kan blanda färgerna så att man inte måste lägga ut hur mycket pengar som helst.(t.ex blå och gul blir grön osv,). Jag vill inte ens tänka på hur mycket pengar jag la ut när jag gjorde detta haha! Som tur var hade jag Hot Hot Pink och Ultra Violet sen tidigare.
 
Färgerna jag använde:
- Raven
- Shocking Blue
- Electric Banana
- Wildfire
- Ultra Violet
- Hot Hot Pink

Kommentera här: